Cari Post lain disini

Friday, April 11, 2008

Wang Kertas RM50 Baru First Prefix AA

Aku nak cerita sedikit pasal RM50 baru yang keluar pada 30 Januari 2008 yang lalu, aku ada simpan 4 keping RM50 tersebut sebagai koleksi peribadi. Sanggup aku korbankan RM200 untuk tukar dengan 4 keping RM50 baru dari siri AA00792221 - AA0079224 kategori UNC (Baru keluar bank katakan). Sorry la gambar tidak berapa jelas sebab aku ambil guna digital kamera dan RM50 tu aku letak dalam plastik khas (tak sama plastik yang orang guna untuk bungkus air minum) ,malas pula aku nak keluarkan dari plastik sebab takut kotor....hehehe. Duit ni adalah kesinambungan dari koleksi RM50 edisi terhad yang aku penah post dulu, rasa tidak lengkap kalau RM50 baru ni tidak dijadikan sebagai koleksi. Susah juga nak dapat first prefix AA, yang buat RM50 ni bernilai tinggi adalah no sirinya. Kenapa RM50 ni bernilai tinggi?, jawapannya ada di bawah berdasarkan pemerhatian dan pengalaman;
  1. Keluaran first prefix AA
  2. Number sirinya berturutan AA0079221, AA0079222, AA0079223 dan AA0079224
  3. Hanya 50 juta keping saja yang akan ada logo 50 tahun kemerdekaan, keluaran lepas ni logo tersebut akan tiada.
  4. Keadaannya adalah UNC
  5. AA00xxxxx - lagi banyak '00' lagi tinggi nilainya sebagai contoh AA00000001, kalau dapat memang "jackpot".
note: Pernah orang offer nak beli sekeping RM50 aku dengan harga RM1xx.

5 comments:

Anonymous said...

apa kata kau beli mesin pengimbas (scanner)? Baru nampak real duit tu :-)

Anonymous said...

salam..beraper agaknyer harga satu rm seringgt gabenor ali(AU)..ala yang ader kepala harimau tu..
aku ader banyak gak...ingat nak tolak ar..

saikopari@yahoo.com

Anonymous said...

aku ada skping aje yg da lmbang 50 merdeka tu...tapi AA111xxxx..sayng gler kat duit ni

MAHATHIR said...

skrg ada kuar duit rm50 y ada lmbg 50 thn merdeka gak tp no siri dia mula dgn AB...LEH KOMEN SKIT TK?..
adakah duit tu akn jd rare jgk?

MAHATHIR said...

salam...baru2 ni sy ada kuarkn duit kt atm area kl..kuar duit rm50 y ada lmbg 50 thn merdeka gak tp no siri dia mula dgn AB...LEH KOMEN SKIT TK?..
adakah duit tu akn jd rare jgk?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Harga Spot Gold Terkini

GOLD - (current bid, $ change, low, high) Update every minute