Cari Post lain disini

Monday, August 18, 2008

Wang Kertas RM50 "Replacment Notes" ZD

ZD "replacement notes" yang aku simpan selama ini, keadaannya bukanlah UNC tetapi Fine sahaja. Kebiasaannya aku simpan wang keluaran asal/pertama dan "replacement notes" bagi setiap wang kertas yang ditandatangan oleh setiap gabenor Bank Negara Malaysia (BNM). Rasa macam tidak puas seandainya aku tidak dapat mengumpulnya. Aku mengaku bagi memperolehi sebahagian wang kertas yang aku ada sekarang amatlah susah terutamanya setiap jenis "replacement notes" dengan berlainan gabenor dan tahun keluaran, ianya memerlukan masa dan pengorbanan. Sebagai contoh RM50 yang ditandatangan oleh Tan Sri Dato' Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz, terdapat 5 keluaran "replacement notes" iaitu nombor sirinya bermula dengan ZAxxxxxxx, ZBxxxxxxx, ZCxxxxxxx, ZDxxxxxxx dan ZExxxxxxx. Kelurana pertama (First Prefix) pula EBxxxxxxx hingga ~



"Replacement notes" benombor siri ZD0259644

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Harga Spot Gold Terkini

GOLD - (current bid, $ change, low, high) Update every minute