Cari Post lain disini

Monday, December 31, 2012

Sepanjang 2012

Tahun 2012 agak lembab untuk hobi aku sebagai Pengumpul Matawang Lama dan Baru disebabkan bebanan kerja yang semakin bertambah disamping perkara-perkara yang tidak dapat dielakkan. Jadi, aku terpaksa meletakkan priority untuk setiap yang aku lakukan. High Priority....my-koleksi

Tapi ini bukan bermakna aku berhenti membeli/menjadi seorang "collector"........HOBI tetap juga diteruskan. Koleksi aku juga tetap bertambah untuk tahun 2012 seperti tahun-tahun sebelum ini tetapi cuma aku tidak banyak berkongsi dalam blog my-koleksi disebab oleh faktor yang telah aku beritahu tadi. Kalau nak tulis sesuatu topik aku selalunya akan ambil masa yang lama kerana perlu buat "research" terlebih dahulu sebelum aku "post"kan sesuatu topik didalam blog.....aku akan buat "cross check" terlebih dulu dengan bahan fakta, koleksi yang aku ada dan juga sumber-sumber sahih lain kerana aku tidak suka ada info yang orang dah tahu....aku "recycle" balik cerita untuk letak dalam blog.....kalau nak "recycle" juga aku akan pastikan info tersebut ada "update"......baru BEST

Semalam 30 Disember 2012, aku telah digemparkan dengan berita kemalangan yang membabitkan sedara aku iaitu anak Allahyarham Tok Cik Basri, Binorizan Basri. Isteri beliau telah terkorban dalam nahas tersebut, marilah kita sama-sama sedekahkan Al-Fatihah kepada isteri beliau (Allahyarhamah Norhamiza Abd Rani) dan semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang yang beriman serta beramal soleh. 
  1. ondscene.my, 30 Disember 2012 - Alza Terbabas -Isteri Maut, Suami, 3 Anak Terselamat
  2. Sinar Harian, 31 Disember 2012 - Jururawat maut, dua daripada tiga anaknya cedera
  3. Harian Metro, 31 Dsember 2012 - Hilang ibu

Pada 4 Disember 2012 lepas aku dan isteri telah terjatuh motosikal di selekoh (slow saja masa ni), akibatnya aku mengalami patah pada bahagian siku (tangan sebelah kiri) manakala isteri tidak mengalami apa-apa kecederaan. Operation untuk membetulkan bahagian siku (masuk wayar) aku telah selamat dijalankan pada 6 Disember 2012. 9 Januari 2013 nanti aku akan mula Fisioterapi, aku mohon kawan-kawan semua doakan supaya siku dan tangan aku sembuh seperti sedia kala. 


Gambar pada 13 Disember 2012

InsayaAllah tahun 2013 yang bakal menjelma nanti akan memberi lebih kerahmatan dan kejayaan kepada aku, keluarga dan rakan-rakan semua. Pohon kemaafan di atas salah silap  sepanjang tahun 2012.

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2013

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Harga Spot Gold Terkini

GOLD - (current bid, $ change, low, high) Update every minute