Cari Post lain disini

Sunday, January 29, 2023

Lepak Sambil Sembang Santai Numiamatik di Central Market

Buku Kuning Keemasan "MALAYSIA NUMISMATIC SOCIETY - SAGA - 21st ANNIVERSARY 1968 - 1989"

Semalam mykoleksi dah plan dengan Raja Ibrahim Raja Sulaiman (King) dan Abdul Aziz Hashim (Kujis) ProCINS nak jumpa, cuma tempat saja belum confirm. Kami dah plan dari tahun lepas lagi (bulan 12), baru hari ni terlaksana.

Kalau ikutkan plan asal nak jumpa di Amcorp Mall tapi sebab kami rasa situ macam "boring", kami pun ubah lokasi ke Central Market (CM) yang dah lama kami tak jejak. 

Bukan saja tempat, masa pun terpaksa diubah ke pukul 2:30 pm sebab Kujis. Boleh pula masa cuti-cuti macam ni dia ada kelas, kelas buat kek kukus kot.

Biasa la bila dah lama tak jumpa, banyak la topik menarik dan gossip numismatik yang keluar. Sedar tak sedar, lebih kurang 3 jam juga kami lepak tadi. Sambil sembang, sambil layan marka comel yang tah dari mana datangnya pun kami tak tau tiba-tiba saja ramai pula di CM.

Perjumpaan hari ni juga sebenarnya merangkap sesi penyerahan buku kuning keemasan "MALAYSIA NUMISMATIC SOCIETY - SAGA - 21st ANNIVERSARY 1968 - 1989", King minta mykoleksi carikan semasa mykoleksi ke rumahnya pada 9 Februari 2020.

Kenapa buku tu King nak cari untuk dijadikan koleksi, kalau nak tau anda kena tanya la King sendiri. Tadi King ada ceritakan pada kami, cuma mykoleksi sengaja tak mahu ceritakan dan biarkan ia menjadi rahsia.


Alhamdulillah, satu perjanjian sudah terlaksana pada hari ini. Tinggal 1 saja lagi masih dalam proses untuk ditunaikan, belum timbul lagi.

Next time kita plan lagi tapi kali ni kita cuba set dengan lebih ramai lagi.

Yang gembira,
mykoleksi

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Harga Spot Gold Terkini

GOLD - (current bid, $ change, low, high) Update every minute