Cari Post lain disini

Monday, January 30, 2023

Kumpul Keratan Akhbar Numismatik

Dalam dunia hobi numismatik, mengumpul keratan akhbar berkaitan numismatik juga merupakan salah satu cabang dalam hobi numismatik. Perkara ini juga turut dibincangkan dengan Raja Ibrahim Raja Sulaiman dan Abdul Aziz Hashim (ProCINS).

Tak banyak paper yang keluarkan cerita atau artikel berkaitan numismatik, bila dah ada tu elok simpan sebagai koleksi. Lama dah mykoleksi kumpul akhbar berkaitan numismatik dan ada akhbar diberikan kepada mykoleksi oleh member numismatik yang dah ambil skim pencen awal

Setiap koleksi akhbar yang mykoleksi ada sudah pasti ianya akan disimpan dengan baik mengikut kategori dan digunakan untuk rujukan bagi setiap penulisan mykoleksi.

Contoh Akhbar Bahasa Cina

Apa saja cerita atau artikel numismatik yang keluar di akhbar mykoleksi akan simpan tanpa ambil kira ianya datang dari sumber akhbar berbahasa Melayu, English, Cina mahupun Tamil. Nak baca akhbar bahasa Cina atau Tamil tak susah pun sebab sekarang ni kan ada App untuk terjemahan.

Koleksi bahan rujukan numismatik yang mykoleksi simpan dalam "sofcopy" atau "hardcopy" boleh dikatakan semuanya fokus kepada dunia hobi numismatik Malaya, Malaysia, jepun dan kesultanan. 

Kalau nak koleksi berkaitan numismatik luar negara mykoleksi ada juga simpan tapi tak banyak, sekadar simpan jika ada jumpa dalam akhbar.

Covid-19 Hidup 28 Hari Pada Wang Kertas

Apabila menggunakan dana sendiri ni, agak terhad juga bila nak berbelanja. Beli sikit-sikit setakat termampu, nanti jadi banyak juga. Terima kasih kepada semua member yang selama ni support mykoleksi, jasa anda semua diucapkan ribuan terima kasih.

Nilai Mata Wang Lama

Jangan tanya boleh datang atau tak "arkib" mykoleksi ni kerana buat masa sekarang belum ada rancangan lagi untuk buka kepada awam, semua ini hanya untuk kegunaan peribadi dan rujukan mykoleksi saja.

Keratan Gabenor BNM Terkini dan Mata Wang Peringatan Keluaran Khas RM600 & RM60

Kumpul pun makan tahun, nak buka kepada awam pun kena ada rancangan bertahun juga. Harap anda faham, bukan mykoleksi kedekut.

Sebahagian Koleksi Keratan Akhbar

Yang simpan akhbar,
mykoleksi

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Harga Spot Gold Terkini

GOLD - (current bid, $ change, low, high) Update every minute