Cari Post lain disini

Friday, May 27, 2011

Pelajar Guna Wang Palsu Beli Nasi

PENDANG – Seorang pelajar di sebuah sekolah di sini, ditangkap pengusaha kantin sekolah setelah pihak kantin menyedari pelajar berkenaan menggunakan wang palsu untuk membeli makanan di kantin sekolah itu kelmarin.

Pelajar Tingkatan Empat sekolah itu ditangkap setelah menggunakan wang palsu RM50 untuk membeli nasi ayam berharga RM1.50.

Anak kepada pengusaha kantin, Noor Azlinda Abdullah, 29, berkata, kejadian berlaku pada waktu rehat kira-kira jam 10.30 pagi apabila seorang pekerjanya, Farizal Hanapi sedang menjual nasi dan menyedari wang yang diterima daripada pelajar terbabit adalah wang palsu.

“Wang palsu RM50 digunakan pelajar terbabit dan pekerja saya menyedarinya.

“Saya curiga kerana jarang pelajar membeli makanan menggunakan wang RM50 menyebabkan pekerja saya meneliti wang itu ketika diberi pelajar berkenaan,” katanya selepas membuat laporan polis di Balai Polis Bukit Jenun.

Katanya, menyedari wang itu palsu dia segera memanggil pelajar berkenaan dan memaklumkan kepada pihak sekolah.

“Pelajar itu memaklumkan dia baru pertama kali menggunakan wang palsu itu untuk membeli makanan selepas mengambil wang itu daripada rakannya iaitu pelajar Tingkatan Tiga,” katanya.

Noor Azlinda berkata, dia berharap perkara ini diambil tindakan segera oleh pihak sekolah dan polis supaya kejadian sama tidak lagi berulang.

“Saya harap gejala pelajar menggunakan wang palsu ini tidak berleluasa kerana kejadian ini boleh merugikan peniaga yang tidak dapat mengenal pasti wang palsu,” katanya.

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Harga Spot Gold Terkini

GOLD - (current bid, $ change, low, high) Update every minute