Cari Post lain disini

Wednesday, January 25, 2023

Cuti Chinese New Year (CNY) yang Panjang

Salah Satu Almari Buku

Cuti panjang CNY kali ni mykoleksi tak balik kampung, lepak di rumah dan jalan-jalan di sekitar Putrajaya. Bila dah ada masa terluang ni, mykoleksi baru kemas 2 almari buku diruang tamu.

Sambil kemas mykoleksi buat inventori untuk koleksi buku yang ada. Sebuah lagi almari diruang tamu dan 2 lagi yang berada dibilik belum lagi sempat kemas dan buat invontori.

Lepas setel inventori, baru mykoleksi akan susun ikut katagori. Buku yang ada diruang tamu ni memang mykoleksi khaskan untuk tetamu mykoleksi ambil dan baca (buat masa ni belum buka untuk public). Lepas baca mesti simpan semula, tak boleh bawa balik.

Sebahagian laporan tahunan Bank Negara Tanah Melayu (BNTM) dan Bank Negara Malaysia (BNM) mykoleksi tumpang sekejap sebab almari khas untuk laporan tahunan belum beli lagi, berat boleh tahan setiap laporan tahunan tu.

Koleksi buku dan bahan numismatik mykoleksi tak la banyak mana, cukuplah untuk buat rujukan sendiri bagi matawang Malaysia dan Malaya.

Projek inventori seterusnya masa cuti Hari Wilayah nanti, ada lagi 3 almari masih menunggu. Lepas setel baru boleh set ke Yayasan Kepimpinan Perdana (YKP) untuk sambung perbincangan yang berbaki sebelum ni. Semoga ada sinar nanti, amin.

Yang lepak rumah,
mykoleksi

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Harga Spot Gold Terkini

GOLD - (current bid, $ change, low, high) Update every minute