Cari Post lain disini

Wednesday, March 25, 2020

20 Sen Siri Ke-3 2020 Rare

Duit Syiling 20 sen 2020

Baru ada duit syiling 20 sen siri ke-3 tahun 2020 untuk koleksi, syiling denominasi lain mykoleksi belum jumpa lagi dalam edaran.

Seperti biasa, anda dinasihatkan jangan kalut sangat. Rasanya tak ada kot orang yang nak ambil kesempatan juai mahal set syiling tahun 2020 nanti dengan alasan 'duit syiling COVID-19'

20 sen tahun 2020 = 1 ringgit

Atau

20 sen tahun 2020 = 100 ringgit

Teringat pula yang suatu masa dulu pernah 'hot' wang kertas RM20 dan RM50 tandatangan gabenor tertentu, sehingga ada mereka yang sanggup membeli dengan harga ratusan ringgit sekeping

Hilang akal? atau kurang ilmu? atau mahu menjadi otai? atau mereka sendiri rela menjadi mangsa penjual yang rakus menjual wang kertas tersebut bersama-sama cerita fantasi demi mengaut keuntungan yang tidak berkat.

Hal yang sama juga berlaku dimana dalam situasi virus COVID-19, ada yang mengambil kesempatan menjual mask, sarung tangan plastik/getah, 'hand Sanitiser' dan antiseptik jenama Dettol dengan harga zionis.

Tetapi ada juga yang beli dengan alasan mereka tersendiri walaupun kita ada pilihan yang jauh lebih murah dan jimat iaitu 'stay at home' atau duduk di rumah.

Kesimpulannya, situasi dan individu jugalah yang menjadi punca tidak kira ianya didunia hobi numismatik mahupun dunia nyata.

Yang sentiasa relax,
mykoleksi

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Harga Spot Gold Terkini

GOLD - (current bid, $ change, low, high) Update every minute