Cari Post lain disini

Thursday, May 30, 2024

Duit Syiling LPP50 Sudah Selamat Sampai

WhatApps Daripada Pos Malaysia

Baru mykoleksi koidapat WhatsApp pukul 12:40pm dari staf Pos Malaysia bagitau nak hantar bungkusan, kemudian selang beberapa minit staf tadi call mykoleksi maklumkan sudah berada dikawasan rumah. Tak lama lagi dia akan sampai untuk penghantaran, betul-betul laju.

Kalau ikutkan dia nak "drop" saja bungkusan tu dengan cara meminta no IC mykoleksi untuk buat pengesahan penerimaan tetapi mykoleksi tak beri izin, tetap minta dia hantar ke rumah memandangkan mykoleksi memang ada di rumah.

Duit Syiling LPP50 Sudah Sampai

Dah la mykoleksi tengah meeting, kalut juga keluar ambil. Sempat ber"wefies" dengan staf Pos Malaysia yang membuat  penghantar tempahan duit syiling peringatan Ulang Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang ke-50 (LPP50).

Ber"wefies" dengan staff Pos Malaysia

Belum sempat buka dan check keadaan duit syiling yang diterima, mykoleksi harap ianya berada dalam keadaan baik. Hari ni mykoleksi kalut sikit, banyak perkara penting nak kena setelkan.

Kalendar Mei 2024

Menurut kiraan mykoleksi, duit syiling LPP50 yang ditempah sampai kepada mykoleksi pada hari ke-14. Kiranya masih dalam masa jangkaan penghantaran secara berfasa (20 hari bekerja) yang ditetapkan oleh pihak Bank Negara Malaysia (BNM). 

Pengumuman di website https://duit.bnm.gov.my

Cuma mykoleksi berharap pihak BNM mengambil perhatian tentang beberapa isu yang pernah mykoleksi ketengahkan termasuklah tentang pemberian tracking no kepada pembeli, sila rujuk dalam posting terbaru mykoleksi di pautan dibawah:


Pandangan mykoleksi yang mewakili pembeli yang lain rasa perlu diambil perhatian, walaupun mykoleksi ni bukan siapa-siapa atau orang penting pun kepada pihak BNM tetapi mykoleksi adalah salah seorang pembeli/penempah yang membeli duit syiling yang dikeluarkan oleh BNM.

Tak rugi pun kalau pihak BNM membuat penambahbaikan dalam proses penyerahan duit syilin (item) kepada pembeli, biar sama-sama berpuas hati dengan apa yang mereka bayar. Sekiranya pihak BNM malas nak kongsikan tracking no, cara lain yang boleh dipertimbangkan adalah membenarkan pembeli membuat pilihan untuk ambil sendiri di cawangan BNM terdekat.

Bukan saja memudahkan urusan, kalau nak komplain terus berkaitan item yang diterima tak memuaskan pun mudah dan menjimatkan masa berbanding dengan cara penghantaran melalui pos.

Kalau diikutkan sudah banyak cadangan dan pandangan dikongsikan oleh pembeli yang tiada "conflict of interest" dengan pihak BNM dan dunia hobi numismatik. Sekarang terpulang kepada pihak BNM samada nak buat penambahbaikan atau pun tidak, kami sebagai pembeli dan juga pengumpul terpaksa terima dan hanya mampu berdoa saja.

Yang sudah dapat,
mykoleksi

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Harga Spot Gold Terkini

GOLD - (current bid, $ change, low, high) Update every minute